Vas zanima študij pri nas?
Izpolnite spodnji obrazec za prijavo v program. V roku enega dneva vam bomo posredovali vse potrebne informacije o vpisu.
Strojništvo
Žičničarstvo se je v preteklosti pojavilo zelo zgodaj, in sicer s prvim vlačenjem bremena z vrvjo do prečkanja rek na splavih s pomočjo privezane vrvi na drevesa …
Danes si ne moremo predstavljati zimskih središč brez žičniških naprav. Žičniške naprave predstavljajo osnovno prometno povezavo.
Sčasoma je tehnologija naprav tako napredovala, da so postale naprave kompleksni stroji, ki jih pa z vidika varne uporabe strojev oziroma naprav mora še vedno nadzirati človek. Prav tako pa sta v korist uporabnikov, upravljavcev in proizvajalcev napredovala žičniška zakonodaja in standardizacija.
V nalogi so predstavljena tri bistvena poglavja:
V vsakem poglavju smo se osredotočili na zakonsko podlago in na samem koncu analizirali obstoječe stanje s splošnimi zakonskimi in standardnimi zahtevami.
Ker pa se tako kot na cesti tudi v žičničarskem prometu dogajajo nesreče, smo si za cilj izbrali naslednje tri trditve, ki smo jih v nalogi potrdili:
Mnoge stvari v diplomskem delu so bile opisane z vidika lastnih izkušenj.
Kot že napisano v sami nalogi, se dogajajo nesreče na žičniških napravah, za katere je večinoma odgovoren človek, vzrok zanje sta človeška malomarnost in neznanje. Danes so naprave tehnološko tako napredovale, da le redkokdaj zataji material. V večini primerov zataji človek. Kadar je nesreča posledica slabega materiala, pa se ugotovi, da je bilo za to krivo slabo vzdrževanje, za kar pa odgovarja ponovno človek.
Bistvenega pomena je, da se držimo zakonodaje in s tem zagotavljamo minimalne pogoje vzdrževanja, ki jih predpisujejo zakon in standardi. Prav tako bi morali upravljavci več časa in denarja posvečati vzdrževanju, kot je to določeno na letni ravni.
Pomembno je tudi usposabljanje osebja, saj so delavci prvi na napravi, ko pride do težav, preden nastopi katastrofa. V podjetju aktivno sodelujem pri usposabljanju sezonskih delavcev, ki jih pred začetkom zime na novo zaposlimo, saj se le redko vrnejo delavci iz prejšnjih sezon.
Večkrat je že tudi bilo rečeno, da bi morali upravljavci vložiti več denarja v usposabljanje osebja za varno obratovanje oziroma reševanje z zasilnim pogonom ali z vrvno tehniko.
V nalogi so potrjene vse tri hipoteze:
A žal smo ljudje takšni, da se mnogokrat ne držimo vseh pravil in nam zadeve posledično uidejo izpod nadzora. Zato je ključnega pomena, da redno in skrbno vadimo vse postopke obratovanja žičniških naprav v vseh razmerah in situacijah, saj ob nesreči ne bomo imeli lepega sončnega dne tako kot morda na vajah reševanja.