Zadovoljstvo kupcev z otroško hrano HiPP

Komercialist

Študent: Tanja Strah

Tanja Strah je diplomantka programa komercialist, na višji strokovni
šoli Academia. Predstavljeno diplomsko delo je zagovarjala decembra 2008.

PDF

Diplomsko delo Tanja Strah

Prehrambena podjetja se vedno bolj zavedajo pomena zvestobe in zadovoljstva kupcev, saj ima le-to velik vpliv na uspešno poslovanje. Podjetje mora za doseganje strateških ciljev nenehno ugotavljati potrebe in želje kupcev, pri zadovoljevanju potreb pa mora biti uspešnejše od tekmecev. Dobro mora poznati nakupne navade kupcev, če želi ohraniti svoj obstoj in prepoznavnost blagovne znamke.

Podjetje HiPP se že več kot 40 let zaveda pomena zadovoljstva in zvestobe kupcev, zato namenja veliko pozornosti dejavnikom, ki so povezani z zadovoljstvom, zvestobo in nezadovoljstvom kupcev.

Za boljše razumevanje pomembnosti tematike je bil naš namen v diplomski nalogi opredeliti pojem blagovne znamke in vpliv blagovne znamke na proces nakupnega odločanja. Opredelili smo zadovoljstvo in zvestobo ter ugotovili, kakšen pomen ima zvestoba kupcev za blagovno znamko.

Cilj diplomske naloge je bil ugotoviti, ali starši poznajo otroško blagovno znamko HiPP, kako so z njo zadovoljni in kaj jim pomeni blagovna znamka. Zanimalo nas je, kako ocenjujejo kakovost izdelkov, ki jih kupujejo, in na podlagi katerega dejavnika se odločajo za nakup HiPP-ove otroške hrane.

Ena od osnovnih in najpomembnejših trditev diplomske naloge je, da so kupci zadovoljni s kakovostjo izdelkov blagovne znamke HiPP.

Empirični del diplomske naloge je bil opravljen z anketo, v kateri so sodelovali samo starši, ki imajo otroke, stare od 0 do 6 let. Tako smo z anketo izvedli primarno raziskavo, ki je potekala na terenu, in sicer septembra 2008. Za teoretični del diplomske naloge so bili uporabljeni literatura o blagovnih znamkah, zadovoljstvu in zvestobi kupcev ter podatki o podjetju HiPP, ki so dostopni v internetu.

Trg prehrambenih izdelkov, posebno otroške hrane, je zasičen z istovrstnimi izdelki različnih blagovnih znamk. Kupci smo tako obdani z najrazličnejšimi informacijami in ponudbami, kar nas zmede ter nam otežuje nakupno odločitev. Zaradi visokega zaznavanja tveganja in vpletenosti v nakup smo nagnjeni k vzpostavljanju dolgoročnih odnosov s proizvajalci otroške hrane.

Blagovna znamka, njeno poznavanje in zaupanje v kakovost izdelkov so pri nakupu otroške hrane bolj pomembni kot cena sama. Za podjetje HiPP kot proizvajalca otroške hrane je pomembno razvijanje marketinških strategij. Te naj gradijo na prepoznavnosti in poznavanju blagovne znamke, saj bodo porabniki kupovali izdelke blagovnih znamk, ki jim bodo zaupali.

Glede na ugotovitve raziskave lahko trdimo, da je bil namen diplomske naloge dosežen. Prav tako so bili doseženi zastavljeni cilji, saj smo ugotovili, da so kupci zadovoljni z otroško hrano HiPP in jim blagovna znamka zelo veliko pomeni. Ugotovil smo, da starši največ kupujejo HiPP-ove čaje in sokove, gotove mlečne kašice ter sadne in zelenjavne kašice. Vsi HiPP-ovi izdelki so bili ocenjeni kot zelo kakovostni ali kakovostni, zato je otroška hrana HiPP priljubljena pri starših. Kakovost je tudi eden najpomembnejših dejavnikov nakupa blagovne znamke HiPP.

Z raziskovalnim delom diplomske naloge smo vse hipoteze potrdili. Rezultati raziskave kažejo, da je blagovna znamka HiPP znana blagovna znamka, čeprav se v medijih ne pojavlja veliko. Večina staršev je dobila informacije o otroški hrani predvsem od drugih referenčnih skupin ali med nakupom. Starši izdelke blagovne znamke HiPP priporočajo tudi drugim. Z raziskavo smo prav tako potrdili hipotezo, da so kupci zadovoljni s kakovostjo izdelkov blagovne znamke HiPP in da je prav kakovost oziroma sestava izdelka najpomembnejši dejavnik nakupa.

Zadovoljen in zvest uporabnik je tisto, kar si želi vsako podjetje. Uspešna bodo le tista podjetja, ki v očeh kupcev ustvarjajo kakovostno podobo blagovne znamke. Od njih tudi pričakujemo stalno obveščanje o novostih na trgu, razvijanju novih izdelkov in okusov, zagotavljanje kakovosti ter skrbi za zdravje otrok.

Diplomsko delo

PDF

Diplomsko delo Tanja Strah

Želite biti obveščeni o novicah na Academii?

Ko bo kaj novega vam to enostavno sporočimo na vaš e-naslov.

X