VPLIV VODENJA NA ZADOVOLJSTVO IN MOTIVACIJO ZAPOSLENIH

Komercialist

Študent: Tatjana Domadenik


Tatjana Domadenik je diplomantka programa Ekonomist na Višji strokovni šoli Academia. Predstavljeno diplomsko delo je zagovarjala maja 2011.

PDF

Diplomsko delo Tatjana Domadenik

Proučevanje vodenja je bilo vedno zelo zanimivo in aktualno področje. Kljub obseţni strokovni literaturi iz navedenega področja bomo zaman iskali enotno opredelitev vodenja. Kljub temu, da obstaja veliko število definicij, ki so jih razvili različni avtorji, pa so si le-ti bolj ali manj enotni, da je vodenje odločilnega pomena in da ima vodenje pomembno mesto v vsakem podjetju. Če vodja ţeli biti uspešen vodja, se mora znati prilagajati različnim načinom vodenja, ki ga mora prilagoditi različnim razmeram in značilnostim posameznega podjetja in značilnostim zaposlenih.
Namen tega diplomskega dela je ugotoviti ali vodenje vpliva na zadovoljstvo in motivacijo zaposlenih. Vodenje namreč ne pomeni več le ukazovanje, temveč se vedno bolj pribliţuje motiviranju zaposlenih, ki so ključni dejavnik za doseganje dobrih ekonomskih rezultatov podjetja in je tudi pogoj za dobre medsebojne odnose v podjetju, kar ponovno prispeva k boljšim rezultatom poslovanja podjetja.
V teoretičnem delu smo predstavili opredelitev pojmov, kot so vodenje, proces vodenja, zadovoljstvo zaposlenih in opredelili pojem motivacije. Opisali smo tri najbolj značilne stile vodenja, opisali lastnosti vodje, kakšna je vloga in pomen zadovoljstva zaposlenih ter navedli načine motiviranja, ki imajo pozitivne učinke na zadovoljstvo in uspešnost zaposlenih pri delu.
V raziskovalnem delu smo z anketo poskušali ugotoviti ali vodja s svojim vodenjem vpliva na zadovoljstvo in motivacijo zaposlenih. Ugotovili smo, da vodja s svojim načinom vodenja vpliva na zadovoljstvo in motivacijo zaposlenih, saj je motivacija zaposlenih ena izmed pomembnih vlog vodje. Če vodja z neustreznim vodenjem in vedenjem vodi svoje sodelavce, lahko bistveno pripomore k nezadovoljstvu zaposlenih in s tem k padcu motivacije, kar pa lahko posledično pripomore k neuspešnosti poslovanja podjetja. Vodja se mora zavedati, da so le zadovoljni in motivirani delavci ključ do uspešnega poslovanja podjetja.

Diplomsko delo

PDF

Diplomsko delo Tatjana Domadenik

Želite biti obveščeni o novicah na Academii?

Ko bo kaj novega vam to enostavno sporočimo na vaš e-naslov.

X