Trženje kave iz samopostrežnih avtomatov

Komercialist

Študent: Robert Horvat


Robert Horvat je diplomant programa Komercialist na Višji strokovni šoli Academia. Predstavljeno diplomsko delo je zagovarjal decembra 2014.

PDF

Diplomsko delo Robert Horvat

Na lestvici napitkov je kava uvrščena takoj za vodo, pri trgovanju s surovinami pa nafto. Kavo torej radi pijemo, glede na izkušnje s terena je (kljub zaprtju nekaterih večjih podjetij) v vzponu tudi povpraševanje kavnih napitkov iz samopostrežnih terminalov.

Glede na gospodarsko stanje sem pričakoval upad prodaje toplih napitkov na samopostrežnih aparatih. Številna podjetja so v zadnjih letih šla v stečaj, zato smo nekatere avtomate umaknili, drugje je zaposlenih manj delavcev in tako je tudi potencialnih odjemalcev manj. Ponudniki samopostrežnih terminalov smo izgubili del ciljne populacije.
Obstoječe in nove uporabnike skušamo ponudniki in skrbniki samopostrežnih terminalov ohranjati predvsem s kakovostjo napitkov, konkurenčno ceno in dosegljivostjo storitev vzdrževanja ter odzivnostjo na morebitne težave uporabnikov (ne-vračilo denarja, zmanjkanje napitkov in podobno). Po navadi damo aparat najprej na nekajdnevno brezplačno preizkušnjo, da novi uporabniki preverijo kakovost in okus naših napitkov.
Da bi preveril, ali so se spremenili vzorci pitja kave iz kavnih avtomatov, in s katerimi okusi prepričati obstoječe in nove uporabnike, sem se odločil za izvedbo ankete. Ob avtomatih na treh lokacijah v Mariboru sem razdelil 120 anketnih vprašalnikov, vrnjenih jih je bilo 100. Ugotovil sem, da zaposleni čas za malico še vedno izkoristijo tudi za kavo. In čeprav je kavni napitek zdaj nekaj centov dražji, to ni vplivalo na pogostost pitja napitkov. Na nespremenjeno pogostost pitja kave je vplivala tudi cena kavnega napitka, ki se v zadnjih letih ni občutno zvišala, temveč smo ohranili relativno nizko ceno napitka v primerjavi s kavo v gostilni alikavarni.
Kupcem je pomembno, da cena napitka iz samopostrežnega terminala ni previsoka, kar utemeljujem tudi z rezultatom iz ankete–kar 80% vseh anketirancev je za napitek iz kavomata pripravljenih odšteti le do 30 centov, 15 oseb je za izbrani napitek pripravljenih odšteti do 50 centov, več kot 50 centov je za napitke iz kavnih avtomatov bilo pripravljenih odšteti le nekaj (5) uporabnikov.
Poleg cene na pogostost pitja toplih napitkov iz kavomatov vpliva tudi bližina namestitve aparatov. V podjetjema A in B, kjer kar 25 od 35 anketirancev pije kavo vsaj enkrat ali dvakrat dnevno, je v 20 od 35 primerov kavomat postavljen v istem nadstropju kot delovno mesto anketiranca. V podjetju C je 25 od 30 anketirancev odgovorilo, da napitke iz kavnih avtomatov pije občasno ali redko, nihče izmed anketirancev pa kavomata nima v istem nadstropju, kot je njegovo delovno mesto. Le 10 anketirancev (desetina vseh vprašanih) se je za napitek iz kavomata pripravljena odpraviti nadstropje nižje ali višje ali v sosednjo stavbo.
Anketirance sem povprašal tudi o njihovih željah za nove napitke. Predlagani novi okusi so bili zeleni čaj, črni čaj, planinski čaj, čaj jagoda, čaj jabolko in čaj s cimetom (za čajne napitke), kava z okusom lešnika in čokolade, kava z okusom vanilje, kava irish in kapučino (za kavne napitke).
Če zaključim, stranke se poslužujejo napitkov iz kavnih avtomatov, ker je cena napitkov ugodna, kavomati pa postavljeni v bližino njihovega delovnega mesta. Seveda pa je treba ohranjati kakovost napitkov, redno vzdrževati kavomate, ponudbo pa izboljšati in nadgraditi. Konkurenca drugih ponudnikov samopostrežnih terminalov naj bo prisotna, saj lahko le s primerjavo z drugimi nadalje gradimo na temelju kakovosti, dobrem imenu podjetja in dodatnih ponudbah.

 

 

 

Diplomsko delo

PDF

Diplomsko delo Robert Horvat

Želite biti obveščeni o novicah na Academii?

Ko bo kaj novega vam to enostavno sporočimo na vaš e-naslov.

X