Vas zanima študij pri nas?
Izpolnite spodnji obrazec za prijavo v program. V roku enega dneva vam bomo posredovali vse potrebne informacije o vpisu.
Avdio produkcija
Glasba nas spremlja vsak dan. Njeni začetki segajo v prazgodovino, danes pa je bolj dostopna in priljubljena kot kadar koli. Še pred nekaj leti smo glasbo poslušali s pomočjo CD- in mp3-predvajalnikov, danes pa nas večina glasbo posluša prek različnih spletnih strani in aplikacij, s pomočjo računalnika in telefona.
Storitve in portali oz. spletne strani, kot so Spotify, YouTube in Soundcloud, nam omogočajo dostop do knjižnic z več kot 100 milijonov pesmi, te pa lahko prosto poslušamo ne glede na čas in mesto.
Prav tako je vedno bolj dostopna glasbena produkcija, saj lahko pesmi v celoti naredimo sami, doma, na svojem računalniku (Stone, 2022). V svojem diplomskem delu sem se poglobil v sodobno glasbo in raziskal procese pri ustvarjanju glasbenega albuma.
Glavnega pomena sta bili kreativnost in izvirnost, s samostojnim produkcijskim delom in izkušnjam iz preteklosti pa sem cilj povsem dosegel. Produkcija se je delila na snemanje glasbenih podlag oziroma snemanje instrumentalnega dela ter snemanje vokalov.
Vsi instrumenti, ki sem jih uporabil, so virtualni vtičniki.
Na začetku sem predstavil svojo kreativno zasnovo, ideje in načrte za pristop, nato pa sem si dodelil cilje, ki sem jih želel s svojim končnim izdelkom. Intenzivno sem analiziral moderno alternativno glasbo in preiskal za enkrat še neznane dele interneta, v upanju, da me kakšna vsebina navdihne in mi pomaga pri ustvarjanju lastnega zvoka.
Pri delu sem upošteval splošna pravila glasbene produkcije, vendar sem pri tem imel, kolikor se je le dalo, povsem izviren in svojstveno kreativen pristop. Prav tako sem opisal potek komunikacije in sodelovanja med soustvarjalci, ki sem jih gostil pri svojem delu.
Zaradi pandemije covida-19 je sodelovanje potekalo prek spleta. Celotno produkcijo glasbenega albuma sem opravil v svojem domačem studiu z nekoliko omejeno opremo, zato je bilo dobro poznavanje uporabljene opreme bistvenega pomena, da sem jo lahko izkoristil v največji možni meri in se z zvokom približal takšnemu, kot bi ga lahko dosegel v bolj profesionalnem okolju.
Opisal sem prednosti in slabosti takšnega okolja in navedel svoje rešitve za določene pomanjkljivosti. Pred in med delom sem si pogledal veliko poučnih videoposnetkov ter se na tem področju vseskozi izobraževal, saj znanja v glasbeni produkciji nikoli ni zares dovolj.
Opisal sem potek snemanja vokalov in produkcije instrumentalnega dela, prav tako pa sem opisal tudi proces post-produkcije, ki zajema masterizacijo in mix oziroma mešanje pesmi. Na koncu sem opisal še potek distribucije, promocije in shranjevanja izdelka.