Produkcija samostojnega YouTube vloga

Video produkcija

Študent: Urban Jurij Kozel

Urban Jurij Kozel je diplomant Višje strokovne šole Academia Maribor, program Medijska produkcija - modul Video produkcija. Svoje diplomsko delo je zagovarjal septembra 2021.

PDF

Diplomsko delo Urban Jurij Kozel

V diplomskem delu je opisana tematika YouTube vloganja. Opisane so značilnosti, zgodovina, razlogi za nastanek in cilji vloga ter osebnost dobrega vlogerja.

Osredotočil sem se na nosilce nastanka vloga, na sam proces nastanka vloga, kakšna je značilna tehnična oprema za snemanje vloga, kakšen je vpliv tehnologije ter kakšne so snemalne tehnike in strategije snemanja samega sebe ter kako vlogi pripomorejo k temu, da je vlog sam po sebi vedno bolj priljubljen.

Njegova popularnost je že nekaj časa opazna tudi v različnih državah, kot sta ZDA in Velika Britanija. Vlog je začel postajati vedno bolj popularen in tržno zanimiv tudi v Sloveniji, vendar pa še ni »tržna niša« za zaslužek oziroma glavni vir dohodka.

V diplomskem delu sem se osredotočil na trženje in distribucijo vloga, saj kadar imamo na YouTubu dovolj veliko število naročnikov ter ogledov, lahko na naših vlogih začnemo z njimi ustvarjati dohodek.

Zato sem se v svojem diplomskem delu poglobil v to, kakšne so zahteve in možnosti zaslužka. Osredotočil sem se predvsem na štiri najprepoznavnejše vrste trženja vlogov, kot so: Google AdSense, oglaševalski program, ki omogoča zaslužek z vsebinami na blogih, spletnih mestih ali z videoposnetki na YouTubu.

Osebno trženjsko blago »merchandise«, to so nišni izdelki, namenjeni izključno najzvestejšim oboževalcem (večja kot je rast gledanosti kanala, bolj je vloger priljubljen, posledično več bodo oboževalci kupovali).

Partnerski program YouTube, ki vlogerju omogoča, da svojo vsebino monetizira s prihodki od oglaševanja; ter promocija izdelkov in plačana podpora »endorsement«, kadar vloger doseže dovolj veliko občinstvo, ki ga redno spremlja (takrat se pogosto pojavi možnost sponzorstva, saj veliko občinstvo pritegne podjetja).

Poseben poudarek sem v diplomskem delu dal primerjavi dobre in slabe prakse »študije primera«, kjer sem primerjal cilje in strategije ter nastopa oziroma osebnosti dveh ameriških vlogerk, Emme Chamberlain in Kattis, ter odzivnost gledalcev na njune vloge.

Pomemben del je tudi intervju s slovensko vlogerko Žaklino Krejič, s pomočjo katerega sem si poskušal ustvariti boljšo sliko slovenskih vlogov, saj sem z intervjujem izvedel, da je vloganje v Sloveniji bolj zabava s trženjem in distribucijo (predstavitev izdelkov) kot pa sam zaslužek (vir dohodka), s katerim se preko YouTube vlogov preživljajo vlogerji v ZDA oziroma v Veliki Britaniji.

Diplomsko delo Urban Jurij Kozel

PDF

Diplomsko delo Urban Jurij Kozel

Želite biti obveščeni o novicah na Academii?

Ko bo kaj novega vam to enostavno sporočimo na vaš e-naslov.

X