Vas zanima študij pri nas?
Izpolnite spodnji obrazec za prijavo v program. V roku enega dneva vam bomo posredovali vse potrebne informacije o vpisu.
Komercialist
Na slovenskem medijskem trgu obstajajo številne televizijske postaje, ki se s svojimi vsebinskimi ponudbami iz dneva v dan borijo za čim večje število gledalcev. Te televizijske postaje ločimo na javne in komercialne. Razlika med njimi je, da javna televizija služi javnosti, državljane skuša informirati, izobraževati, obveščati in zabavati.
Komercialna televizija obravnava občinstvo kot trg, ki ga je treba osvojiti, torej pridobiti čim več gledalcev, ki pritegnejo oglaševalce. Povdarek je na ekonomskih interesih. Prihod komercialne televizije v Slovenijo je vsekakor vplival na spremembo podobe in programske vsebine javne postaje RTV Slovenija, saj je ta dobila konkurenco.
V sklopu javne RTV Slovenija deluje tudi regionalna TV Maribor, ki ima funkcijo zagotavljanja regionalnih vsebin. Na TV Maribor so sprva pripravljali program samo za nacionalna programa TV SLO 1 in TV SLO 2, delovali so kot dopisništvo nacionalni televiziji, pripravljali so oddaje za nacionalno televizijo, nato pa so se preoblikovali v uredništvo in začeli pripravljati še program za lastno frekvenco, ki ga posredujejo po kanalu 22 z oddajne točke Boč. Vključena je tudi v digitalne pakete T2, Amis, Siol1 in sistem DVB-T (DVB-T je kratica za angleški izraz “Digital Video Broadcasting – Terrestrial”, kar pomeni prizemna digitalna video radiodifuzija).2
V raziskovalnem delu diplomske naloge bom skušala ugotoviti, kakšna je programska vsebina Televizije Maribor, ki jo posredujejo po lastni frekvenci, v primerjavi s prvim programom TV Slovenija. V teoretičnem delu pa bom predstavila, kako se oblikuje televizijska programska shema, ki je zelo pomembna za televizijsko postajo.