Primerjava obstoječega stanja in obnove vozne površine na AC A5 0813 Turnišče – razcep Dolga Vas

Gradbeništvo

Študent: Mitja Lovenjak

Mitja Lovenjak je diplomant Višje strokovne šole Academia Maribor, program Gradbeništvo. Svoje diplomsko delo je zagovarjal v oktobru 2024.

PDF

Diplomsko delo Mitja Lovenjak

V diplomskem delu z naslovom Primerjava obstoječega stanja in obnove vozne površine na AC A5 0813 Turnišče – razcep Dolga Vas sem analiziral učinke obnove na varnost prometa, vsebnost bitumna v veznem sloju in stroške obnove.

Da bi ocenil, kako se je po obnovi vozne površine povečala varnost prometa, sem uporabil analizo podatkov o prometnih nesrečah, zbranih pred obnovo in po njej, ter izvedel primerjalno analizo statističnih podatkov. Nadalje sem preverjal, ali je vsebnost bitumna v veznem sloju AC 22 po obnovi resnično za 10 % večja, kar sem potrdil z laboratorijskimi analizami vzorcev asfalta, odvzetih pred obnovo in po njej.

Eden izmed pomembnih vidikov raziskave je bil tudi ekonomski vidik obnove. Natančno sem ocenil stroškovno učinkovitost uporabe ojačitvenih mrež kot alternative celotnemu frezanju starega asfalta. Moje analize so pokazale, da je vgradnja ojačitvenih mrež bistveno cenejša kot popolno frezanje, kar pomeni, da predstavlja ta metoda učinkovit in stroškovno ugoden pristop k podaljšanju življenjske dobe cestišča.

V okviru raziskave sem prav tako podrobno opisal celoten postopek vgrajevanja asfalta ter različne vrste uporabljenih asfaltov in njihove sestavine. Posebej sem izpostavil, kako posamezne komponente vplivajo na končno kakovost in trajnost obnovljene vozne površine.

Poleg tega sem natančno opisal tudi postopek vgradnje ojačitvenih mrež, vključno z njihovimi tehničnimi lastnostmi in vplivom na stabilnost in dolgoživost cestišča.

Prav tako sem v svoji nalogi opisal postopek izvedbe pobrizga, ki je ključen za zagotavljanje dobre oprijemljivosti med posameznimi plastmi asfalta.

Pobrizg, ki se izvaja z uporabo bitumenske emulzije, zagotavlja vezavo med starim in novim slojem asfalta, kar prispeva k boljši strukturi in daljši življenjski dobi cestišča.

Na koncu sem se osredotočil na krovno temo umetne inteligence in novih tehnologij v gradbeništvu, kjer sem podrobno opisal uporabo finišerja Big MultiPlex Ski.

Z opisom te tehnologije sem pokazal, kako umetna inteligenca in sodobne naprave omogočajo učinkovitejše in natančnejše gradbene postopke, kar v končni fazi izboljšuje varnost, trajnost in stroškovno učinkovitost infrastrukture.


 

Diplomsko delo Mitja Lovenjak

PDF

Diplomsko delo Mitja Lovenjak

Želite biti obveščeni o novicah na Academii?

Ko bo kaj novega vam to enostavno sporočimo na vaš e-naslov.

X