Vas zanima študij pri nas?
Izpolnite spodnji obrazec za prijavo v program. V roku enega dneva vam bomo posredovali vse potrebne informacije o vpisu.
Komercialist
Namen diplomskega dela je predstaviti električna vozila po zgradbi vozila, motorizaciji in načinu polnjenja baterije ter preveriti, kako poteka njihova prodaja na trgu. Predstaviti želim način uporabe električnih vozil in stroške njihovega vzdrževanja ter možnosti polnitve električnih baterij (vrste polnilnih postaj).
Ker je cena vzdrževanja vozil vsako leto višja, kupci iščejo alternative, ki bi nadomestile uporabo pogonskih goriv. Ker se je razvoj električnih vozil pričel pred dobrim desetletjem, je cena takega vozila še dokaj visoka, ob tem pa polnjenje baterije v vozilu ni več brezplačno.
V delu želim tudi predstaviti, kaj vse je potrebno za vzdrževanje in servisiranje električnih vozil. Za vsako naprednejšo vozilo, predvsem električno, sta potrebna dovolj napredna tehnologija za ugotavljanje napak na vozilu in tudi primerno servisiranje.
V teoretičnem odseku diplomskega dela sem opisala zgodovino električnih vozil, njihovo sestavo in vrste električnih polnilnic, na katerih se lahko polnijo baterije vozil. Ugotovila sem, da se je prodaja električnih vozil v zadnjih 3 letih povečala, vendar ljudje še vedno niso dovolj osveščeni o njihovi uporabnosti in prednostih.
Kot ambasadorji prodaje k temu pripomorejo še vsi prodajalci v pooblaščenih podjetjih za prodajo vozil na električni pogon ter mehaniki, ki se morajo redno izobraževati in izpopolnjevati, da lahko opravljajo potrebne posege na električnih vozilih.
Tehnologija vseh vrst vozil, še posebej vozil na električni pogon, se hitro razvija in s primernim izobraževanjem je potrebno nivo znanja vseh delavcev v procesu prodaje in servisiranja vozil redno nadgrajevati z dodatnim izpopolnjevanjem znanja.
V praktičnem področju diplomskega dela sem s pomočjo ankete zbrala mnenja kupcev o električnih vozilih in ugotavljala njihov interes za nakup električnih vozil. Večina anketirancev je mnenja, da električna vozila niso primerna zanje, saj je kapaciteta shranjevanja električne energije v bateriji trenutno še premajhna, da bi lahko vozila na električni pogon elektromotorja povsem nadomestila vozila na pogon motorjev s fosilnimi gorivi.
Drugi dejavniki, ki ne pripomorejo k še večji prodaji električnih vozil, so še visoke cene, nizke subvencije države, ki bi pripomogle k povečani prodaji, in slaba infrastruktura za polnjenje električnih vozil.