Vas zanima študij pri nas?
Izpolnite spodnji obrazec za prijavo v program. V roku enega dneva vam bomo posredovali vse potrebne informacije o vpisu.
Komercialist
V zadnjih nekaj letih se je na Japonskem, ZDA in v Nemčiji razvilo nekaj novih oblik in konceptov organizacije. Med njimi je tudi t.i. Lean koncept. Eden izmed najbolj karakterističnih in najdominantnejših primerov uspeha korporacij je Toyota in njen »Toyota Production System« ( TPS ).
Leta 2005 je podjetje Ecolab pričelo z nadgradnjo do sedaj že uvedenih standardov. To pomeni, da podjetje z orodji, kot so Six sigma in K- 6 projekt optimizacije poslovnih procesov, uvaja EBS ( Ecolab Business System ), ali koncept Lean proizvodnje. S tem projektom želi Ecolab zadržati svojo vodilno vlogo in dinamiko rasti v segmentu profesionalne higiene na svetovnem tržišču.
Ključ uspeha K-6 projekta temelji v neposrednem kontaktu s kupci. Zaradi tega mora biti management podjetja in tudi projektni timi, ki so vključeni v K6 strategijo, usposobljeni za posredovanje informacij ter odgovorni za pravočasno tranzicijo proizvodov.
V prvem delu diplomskega dela sem predstavil podjetje Ecolab in pristop k različnim modelom za izboljšanje učinkovitosti poslovanja. Na podlagi izkušenj in teoretskih predpostavk se je na ravni koncerna izoblikovala detaljna strategija za dosego teh ciljev. V drugem delu sem izpostavil izvedbo in učinke projekta, in sicer z vsemi organizacijskimi pristopi ter dinamiko. Končna evaluacija projekta pa v tem trenutku še ni mogoča, saj projekt še ni zaključen. Prve analize kažejo, da je pozitivne učinke zameglila trenutna finančna kriza v svetu.
Menim, da je proces perfektnosti, kot ga nemalokrat imenujejo avtorji, pripeljal do neke nove razsežnosti in celovitejšega razumevanja poslovnega procesa.
Podjetju Ecolab ni bilo prizanešeno na vse bolj nemirnem in padajočem globalnem trgu. Kljub vodilnemu položaju na segmentu profesionalne higiene enako »čuti« vse posledice in učinke globalne krize. To je seveda še dodaten vzrok za čimprejšnjo in detaljno implementacijo vseh mogočih orodij, ki lahko umirijo padec gospodarstev in vzpostavijo protiutež padajočim indeksom gospodarskih kazalnikov.
Ti ukrepi in predstavljena orodja seveda niso direktno povezana z aktualno, prenapihnjeno monetarno kreditno krizo. So pa najboljša osnova za ponoven zagon »očiščenih« gospodarskih subjektov, ko se bodo na trdnih temeljih vključevali v že uveljavljene visoke standarde in poslovne izzive
Poanta cele zgodbe je v tem, da se je v današnjem času potrebno kontinuirano prilagajati in menjati, ker se naša okolica neprestano menja. Zahteve za proizvodnjo (neodvisno kaj proizvajate) se prav tako kontinuirano spreminjajo. Idealno bi bilo, če bi se čim več ljudi vključevalo v procese in predlagalo nove ideje, kar bi za posledico prineslo večjo učinkovitost podjetja in okolja v katerem delujejo.
Čas pa bo pokazal, da kdor ni pripravljen vstati iz povprečja »tradicionalnega« razmišljanja poslovanja, ta ne bo zmogel presedlati na ponovno, ciklično konjunkturno konjenico najboljših.