Vas zanima študij pri nas?
Izpolnite spodnji obrazec za prijavo v program. V roku enega dneva vam bomo posredovali vse potrebne informacije o vpisu.
Komercialist
Diplomska naloga je namenjena razumevanju blagovne znamke, razumevanju prepoznavnosti blagovne znamke Gea, vplivu blagovne znamke na proces nakupnega odločanja v primeru nakupa jedilnih olj ter zaznavanju zavedanja blagovne znamke Gea na tržišču Štajerske.
V diplomski nalogi je predstavljena osnovna strategija podjetja v povezavi s pozicioniranjem lastne blagovne znamke v primerjavi s konkurenčnimi blagovnimi znamkami. Namen diplomske naloge je opredeliti blagovno znamko, njene naloge, elemente, analizirati profil uporabnikov olj blagovne znamke Gea ter strategijo razvoja te blagovne znamke. Cilji diplomske naloge so ugotoviti stopnjo zavedanj o blagovnih znamkah Tovarne olja Gea in kako vpliva blagovna znamka na kupčeve nakupe, ugotoviti, kako so potrošniki naklonjeni širitvi blagovne znamke Gea in raziskati mnenja potrošnikov o blagovni znamki Gea.
Osnovna trditev diplomske naloge je, da je blagovna znamka Gea še vedno med vodilnimi blagovnimi znamkami jedilnih olj na Štajerskem. Raziskava je bila izvedena s pomočjo vprašalnika, ki je vseboval tako odprta vprašanja, kot vprašanja zaprtega tipa.
Omejitve lahko v grobem opredelim na geografsko, kjer smo se osredotočili na štajerski del Slovenije, kjer je blagovna znamka Gea najbolj poznana in na ta način dobili najboljše rezultate v svoji raziskavi.
Uporabljeni so bili interni podatki Tovarne olja Gea iz let 2005 do 2007. Primarna raziskava je bila izvedena v mesecu juniju in avgustu 2007.
Uporabili smo teoretični pregled literature o blagovnih znamkah in sekundarne vire za namizno raziskovanje. Diplomsko delo je razdeljeno na več poglavij, iz katerih je razvidna povezanost teoretičnih osnov s praktičnim dogajanjem v obravnavanem podjetju.
S pomočjo vprašalnika smo izvedli primarno raziskavo na terenu. Celotni vzorec sestavlja naključno izbrana skupina 110 potrošnikov različnih starosti in spola. Raziskavo smo naredili v različnih krajih Štajerske.
Zbrani podatki so tabelarno in grafično obdelani.
Tovarna olja Gea prinaša na trg izbrano paleto prehranskih izdelkov, ki zadovoljujejo tudi najzahtevnejšega potrošnika. Njihove blagovne znamke so plod dolgoletnih izkušenj, znanja, ter sodobne in do okolja prijazne tehnologije. Na trgu se predstavljamo s širokim asortimanom različnih izdelkov, ki so postali sinonim za kakovost.
Med množico blagovnih znamk, ki so prisotne na Slovenskem trgu, se je težko diferencirati le s kvaliteto, saj je ta že samoumevna. Zato mora Tovarna olja Gea oblikovati identiteto blagovne znamke – prilagodljivo uporabniku, ki vsebuje resnične vrednote podjetja po ugoditvi vsaki želji posameznika. V vsakem trenutku našega življenja se ljudje nenehno prilagajamo drug drugemu tako v krogu družine kot tudi v poslovnem okolju, zatopotrebujemo nekaj, kar se bo tudi nam nenehno prilagajalo. Slednje je tudi razlog, zakaj menim, da je izbrana identiteta zaželena med kupci olj Tovarne olja Gea. Prav tako pa se blagovna znamka Gea, na podlagi identitete, bistveno diferencira od konkurence.
A blagovna znamka je več kot le simbol ali ime. Je neke vrste garancija za potrošnika, ki mu zagotavlja, da bo dobil tisto, kar je želel in pričakoval. Zato se mora, zaradi vse agresivnejše
konkurence na slovenskem trgu jedilnih olj, Gea še hitreje in kvalitetneje odzivati zahtevam
trga ter čim bolj upoštevati želje in potrebe uporabnikov. Pozorno morajo spremljati konkurente na trgu in tržni splet nenehno prilagajati tudi na podlagi pridobljenih informacij o tržnih aktivnostih konkurentov.
Blagovna znamka je mnogo več kot samo šminka, kajti še tako lepa zunanjost brez duše in osebnosti, je kot obleka na stojalu, mrtva in brez življenja. Blagovne znamke obstajajo samo in izključno v glavah in srcih ljudi, kar pomeni, da je blagovna znamka psihološki konstrukt, ki zahteva psihološko orožje. Razlikovanje med posameznimi konkurenčnimi blagovnimi znamkami sicer lahko delno izhaja iz trdih delov, kot je kakovost izdelkov ali storitev, toda najmanjše razlike izhajajo iz njenih mehkih delov, kot so vrednote, stališča, temperament, značaj in slog, ki ustvarjajo bogate in dolgotrajne asociacije in občutke. Ustvarjalci ne smejo pozabiti, da je blagovna znamka skupek vseh zaznav, stališč, predstav, asociacij in občutkov, ki jih ima posameznik ali skupina do kake blagovne znamke. Slednje, in ne uporabna vrednost izdelka, močno vpliva na človeka, ki je predvsem čustveno bitje.
Močna blagovna znamka mora izžarevati energijo, življenjski slog, dosežke, uspeh, status, erotiko, strast, romantiko, spomine, upanja, želje, sanje, domišljijo, poezijo. Zliti se mora s sanjami, hrepenenjem in željami uporabnikov ter jih popeljati v svet želene identitete. Blagovne znamke morajo ljudem omogočati, da vsaj v subjektivnem svetu postanejo to, kar si želijo, zato pogosto poletijo na krilih blagovne znamke v domišljijski svet ter se prepuščajo občutkom, ki jih ustvarja blagovna znamka.
Ker smo ljudje tudi in predvsem družbena bitja, je pomembno, kako našo blagovno znamko zaznava širše okolje. Ljudje imamo radi, da nas drugi vidijo z zmagovalcem, torej blagovnimi znamkami, ki so v okolju zaznane kot najboljše, ugledne in zmagovalne. Z njimi ustvarjamo svoj lastni jaz, zmagovalčevo podobo prenašamo na svojo lastno podobo in si s tem povečujemo samospoštovanje in samozavest.