Strojni elementi Pohorske vzpenjače

Strojništvo

Študentje programa Strojništvo so si v okviru predmeta Strojni elementi ogledali potek delovanja in vzdrževanja Pohorske vzpenjače na mariborskem Pohorju.

O Pohorski vzpenjači

Osrednja žičnica na Mariborskem Pohorju, Pohorska vzpenjača, je novembra 2017 dopolnila 60 let delovanja. V tem času je gondola, ki obratuje skozi vse leto, postala nepogrešljiv del prevozne oziroma turistične infrastrukture v Mariboru ter eden od simbolov mesta. V šestih desetletjih je Pohorska vzpenjača (v kabinah treh različnih proizvajalcev) popeljala blizu 18 milijonov potnikov.

Gradnja prve krožne kabinske žičnice je na Mariborskem Pohorju stekla v letu 1956, po uspešno opravljenih delih pa so 24. novembra 1957 slovesno odprli Pohorsko vzpenjačo. Potnike je na hrib in v dolino prevažalo 55 štirisedežnih kabin, izdelanih v Impolu, čas vožnje pa je znašal 15 minut. Hkrati z otvoritvijo gondole je do nje začel redno voziti mestni avtobus številka 6 (Vzpenjača).

V letu 1978 je Pohorska vzpenjača doživela temeljito prenovo, saj so zamenjali nosilno in vlečno vrv ter pogon, stare srebrne gondole pa nadomestili z novimi rdečimi štirisedežnimi kabinami proizvajalca Doppelmayr iz Švice. Po rekonstrukciji se je število kabin povečalo na 62, čas vožnje od vznožja do vrha pa skrajšal na 14 minut.

Novembra 2007 je Pohorska vzpenjača praznovala 50-letnico delovanja, dobri dve leti pozneje, 23. decembra 2009, pa je pod Pohorjem potekala uradna otvoritev nove krožne kabinske žičnice italijanskega proizvajalca Leitner. Žičnica ima danes skupno 64 osemsedežnih kabin, ki od spodnje do zgornje postaje potujejo 10 minut, Marprom pa z njo upravlja od oktobra 2014.

Vir: Marprom

Želite biti obveščeni o novicah na Academii?

Ko bo kaj novega vam to enostavno sporočimo na vaš e-naslov.

X