OECD je 26. junija 2017, na svoji spletni strani objavil zaključno poročilo o oceni stanja spretnosti v Sloveniji. Slovenija v sodelovanju z OECD zaključuje ocenjevanje stanja spretnosti v okviru projekta Strategija razvoja in uporabe spretnosti v Sloveniji (Skills Strategy) in vstopa v fazo priprave akcijskega načrta.
Slovenija je sodelovanje z OECD v projektu pričela konec leta 2015. Poleg resornih ministrstev in vladne službe je v projekt bilo vključenih več kot 120 različnih organizacij iz vse Slovenije, med njimi tudi Višja strokovna šola Academia Maribor.
Priporočila OECD za Slovenijo
- Zagotoviti, da vsi dijaki, vključno s tistimi v poklicnih programih ali tistimi, ki prihajajo iz priseljenskih družin, razvijejo visoko stopnjo spretnosti, ki so potrebne za delo in življenje.
- Prilagoditi slovenski visokošolski izobraževalni sistem, da bo bolj odziven na sedanje in prihodnje potrebe trga dela.
- Krepiti ozaveščenost, pomoč in usmerjanje pri spodbujanju in motiviranju nizko kvalificiranih odraslih, da bi izboljšali svoje spretnosti.
- Zagotoviti prožnejše načine učenja in okrepiti sisteme za priznavanje neformalnega in priložnostnega učenja, spodbujati sodelovanje nizko kvalificiranih odraslih
- Spodbujati posameznike, da bi ponudili svoje spretnosti, in spodbujati delodajalce, da bi zaposlovali.
- Odpraviti dodatne ovire za udeležbo zapostavljenih skupin na trgu dela.
- Izboljšati delovanje zavodov za zaposlovanje, da bi dosegali boljše rezultate, zlasti pri mladih, ki niso zaposleni niti vključeni v izobraževanje ali usposabljanje (angl. NEET), in učinkoviteje vključevali neaktivne mlade.
- Prilagoditi različne davke, da bo delo v Sloveniji postalo bolj privlačno za visoko usposobljene posameznike.
- Visoko usposobljenim osebam, ki niso državljani EU, olajšati prihod na slovenski trg dela.
- Razširiti uporabo angleškega jezika v visokošolskih programih, saj bo tako Slovenija privlačnejša za mednarodne študente.
- Spodbujati širjenje zelo učinkovitih delovnih praks v slovenskih podjetjih.
- Spremljati, kako slovenske ustanove na trgu dela in drugi dejavniki (npr. selitev proizvodnje v tujino) vplivajo na uporabo spretnosti zaposlenih v podjetjih.
- Oceniti uspešnost vlade na področju spodbujanja deležnikov pri učenju iz izkušenj in izboljševanju praks v prihodnosti.
- Bolj si prizadevati, da bi presegli težnje ministrstev po izoliranem delovanju, ter spodbujati medresorsko usklajevanje in sodelovanje.
- Povečati sodelovanje lokalnih ravni oblasti pri oblikovanju politik spretnosti in njihovem izvajanju ter ponuditi njim prilagojene rešitve.
- Okrepiti zmogljivost javnega sektorja in spodbude za učinkovito vključevanje deležnikov in oblikovanje politik na podlagi dejstev.
- Razviti celovitejši in ustreznejši sistem ocenjevanja in predvidevanja potreb po spretnostih.
- Zagotoviti, da so informacije o sedanjih in prihodnjih potrebah po spretnostih učinkovito posredovane različnim uporabnikom.
- Zagotoviti, da vse ravni poklicnega izobraževanja prejmejo finančno podporo, ki je potrebna, da dijaki in študentje razvijejo ustrezne splošne in tehnične spretnosti.
- Ugotoviti, katera finančna podpora učinkovito spodbuja podjetja in odrasle k naložbam v spretnosti, zlasti kar zadeva nizko kvalificirane odrasle.