Vas zanima študij pri nas?
Izpolnite spodnji obrazec za prijavo v program. V roku enega dneva vam bomo posredovali vse potrebne informacije o vpisu.
Grafično oblikovanje
V okviru predmeta Projektno delo v grafičnem oblikovanju modula Grafično oblikovanje študijskega programa Medijska produkcija smo v okviru Erasmus+ mobilnosti gostili strokovnjaka iz prakse, gospoda Marka Pejovića, umetnostnega teoretika in umetnika na področju vključujočih praks, tudi član kolektiva “Hajde da…” iz Beograda, Srbija.
Marko Pejović, ki ima skoraj dvajset let izkušenj na področju participativnih in vključujočih umetniških praks je pretekli petek bil gostujoči predavatelj pri predmetu Projekt: Grafika študentov Grafičnega oblikovanja. Cilj predavanja je bil seznanitev študentov z načeli razvijanja konceptov projektov na primeru vključujočih umetniških projektov – ki jih je g. Pejović dolga leta razvijal s svojimi sodelavci in za katere je prejel več mednarodnih nagrad – tako za svoje študentske kot tudi kasneje profesionalne projekte.
G. Pejović si je s plesnimi produkcijami, gledališkimi predstavami, kratkimi filmi in video instalacijami prizadeval povezati umetnike in pripadnike občutljivih skupin (invalidi, uporabniki psihiatričnih storitev, etnične manjšine, skupnost LGBTQ in mladi z razvojnimi težavami). Na primeru predstave “Hegel in dolgi seznam prevar” so imeli študenti priložnost razumeti, na katero zgodovinsko umetniško dediščino so se Marko in njegovi sodelavci oprli ter z logiko silogizma zagovarjali pravico invalidov do umetnosti.
V drugem delu programa so imeli študenti priložnost z različnimi interaktivnimi vajami spoznati ovire, s katerimi se invalidi srečujejo v vsakdanjem življenju. To je bil uvod v razumevanje koncepta univerzalnega oblikovanja (oblikovanje za vse), ki predstavlja oblikovanje izdelkov in okolij, ki omogoča, da so čim bolj široko dostopni za uporabo vsem ljudem brez potrebe po dodatnih prilagoditvah ali uporabi specializiranega oblikovanja. Učenci so nato imeli priložnost ustvariti prve zamisli za oblikovanje umetniškega prostora, ki bi natančno upošteval načela univerzalnega oblikovanja. To je bila tudi priložnost, da se seznanijo z obstoječimi praksami na tem področju.
“Zame je bila to čudovita priložnost, da prenesem svoje znanje in izkušnje, pa tudi da spoznam, kako študenti grafičnega oblikovanja razmišljajo o vključevanju oseb s posebnimi potrebami. Njihovi odzivi so bili spodbudni, v svojih študentskih projektih so takoj začeli uporabljati to, kar smo obravnavali o univerzalnem oblikovanju. Ko se bom vrnil v svojo organizacijo, bodo podobne dejavnosti, ki omogočajo izmenjavo v akademskem prostoru, zagotovo postale del našega strateškega načrta.”
V pogovoru po tem obisku so študenti omenili, kako jim je ta program mobilnosti stvari pomagal razumeti, kako živijo nekateri naši državljani, ki jih prej niso imeli priložnosti spoznati. Prav tako menijo, da je ta metoda poučevanja, ki združuje teorijo, primere iz prakse in izkustveno učenje, zelo produktivna, takšna, ki ohranja energijo med delom in zagotavlja večjo količino aktivnega znanja.