Vas zanima študij pri nas?
Izpolnite spodnji obrazec za prijavo v program. V roku enega dneva vam bomo posredovali vse potrebne informacije o vpisu.
Medijska produkcija
V začetku diplomskega dela smo si zadali nekaj ciljev in podali osnovne trditve, ki smo jih do
zaključka diplomskega dela želeli doseči oziroma dokazati. Skozi poglavja smo dokazali pomembnost spletnega marketinga in predvsem marketinga na družbenih omrežjih za podjetja, s čimer lahko povečujejo svojo prepoznavnost in s tem utrjujejo položaj na trgu.
Razložili smo, zakaj dvosmerna komunikacija omogoča podjetjem, da izboljšajo svoje produkte ali storitve ter jim olajša vpogled v želje uporabnikov, saj jim le-ti podajajo mnenja
in informacije o izdelkih ali storitvah. To pa jim pomaga pri prilagajanju marketinških strategij.
Čeprav Facebook ponuja številne ugodnosti za oglaševanje podjetij, pa ima tudi svoja stroga pravila. Igra se lahko vsak, vendar po njihovih pravilih. Tako smo predstavili nepravilno uporabo marketinških orodij in tudi pravila, pasti in nevarnosti, ki prežijo na podjetja pri pojavljanju na družbenih omrežjih.
S strategijo pojavljanja podjetja na družbenem omrežju Facebook smo predstavili profesionalen in učinkovit pristop k projektu in ga oblikovali kot agencijsko ponudbo naročniku, ki celotno načrtovanje, izvedbo in nadaljnje vzdrževanje prepušča agenciji.
S tem smo tudi želeli povedati, da je velikokrat bolje, da podjetja, ki se s to dejavnostjo ne
ukvarjajo, prepustijo delo strokovnjakom. Strategija vstopa in predvsem primerjava ter spremljanje konkurence sta nam dokazali, da je s konstantnim, premišljenim, kreativnim in
timskim delom možno doseči zelo dobre rezultate z malo denarja in v sorazmerno kratkem času.
Za izpeljavo takšnega projekta pa je vsekakor zelo pomembna dobra ekipa sodelavcev. Koordinator projekta skrbi, da so vsi sodelujoči konstantno seznanjeni s potekom projekta, bdi nad izpeljavo vseh faz, vzdržuje komunikacijo med naročnikom in ostalimi vpletenimi ter
ima splošno kontrolo nad projektom. Kreiranje Facebook strani ni tako zahtevno delo in ga lahko opravi skoraj kdorkoli, ki je vešč uporabe Facebook-a. Pomembno pa je, da je ta oseba seznanjena s projektom ter cilji in podobo pojavljanja. Za izdelavo aplikacij na Facebook-u je potreben programer, ki je specializiran za Facebook aplikacije, saj mora biti seznanjen s pravili in omejitvami, ki jih postavlja Facebook. Pomaga mu grafični oblikovalec, ki ustvari podobo aplikacije, ta pa mora vsebovati tudi prepoznavne elemente podjetja. Velikokrat za ta del projekta podjetja najamejo agencije, ki poskrbijo za vstop na družbena omrežja. V nadaljevanju se podjetja običajno odločajo, da bodo vzdrževanje Facebook strani prevzela sama ali s podporo in svetovanjem agencije.
Največji strošek podjetju predstavlja vstop na družbeno omrežje, seveda v primeru, da želi v kratkem času doseči glavni cilj – zbrati veliko število oboževalcev ter se širiti po omrežju. Razvoj aplikacije in izdelava dobre strategije velikokrat presegata ceno 1.000€.
V kolikor se podjetje odloči, da agencija opravlja tudi nadaljnje vzdrževanje, se dogovorita o mesečnem pavšalnem znesku, ki običajno ne presega 500€. Če pa ima podjetje med zaposlenimi osebo, ki obvlada Facebook, digitalni marketing, pravopis in slovnico ter je obenem še vsaj malo kreativna, potem lahko samo opravlja vzdrževanje Facebook strani in se morda le občasno posvetuje z agencijo.
Na podlagi vseh ugotovitev lahko trdimo, da je uporaba družbenih omrežij v trženjske namene zelo priporočljiva za vsa podjetja, saj lahko tovrstno trženje vključimo v letni marketinški plan z minimalnimi stroški in delom, sploh v primerjavi s pojavljanjem v klasičnih medijih.
Še bolj zanimiva so družbena omrežja za manjša podjetja, ki morda nimajo lastne spletne strani. Nadomestijo jo lahko s stranjo na družbenem omrežju, saj le-ta ponuja večino osnovnih funkcij spletne strani, jo pa hitreje vzpostavimo in bolj enostavno ter ceneje vzdržujemo.
Trenutno se internet zaradi družbenega mreženja uporablja bolj kot kdajkoli prej. Zato morajo podjetja čim hitreje sprejeti realnost ter izkoristiti prednosti, ki jih omogočajo družbena omrežja. Mreženje je tako močno samo zato, ker temelji na izmenjavi mnenj in izkušenj, s tem pa ustvarja družbeno realnost, ki krepi vezi med ljudmi.
Predstavljajmo si Facebook kot svoj dom. Ko koga povabimo na obisk, ga običajno postrežemo in mu ponudimo pijačo, hrano ipd. Nato ga vprašamo po počutju, vremenu,
novostih … Popolnoma enako moramo komunicirati s »prijatelji« oziroma z oboževalci na Facebook-u. Do njih se moramo obnašati prijateljsko, se zanimati za njihova življenja, spraševati po mnenju ipd. Na Facebook-u lahko samo z eno pravo objavo več oboževalcem polepšamo dan. Ti bodo objavo delili naprej in dodali svoje lepe misli. Kmalu se zavedamo, da tako v bistvu na nek način spreminjamo svet, ga delamo lepšega, bolj znosnega.
Zaključimo lahko z znanimi besedami Akire Kagamija iz ene največjih komunikacijskih agencij na svetu, Dentsu:
»Nehati moramo govoriti o potrošniku. Potrošniki so ljudje in samo ljudje. Dvosmerna komunikacija je ključ do uspeha. Komunikacija se je iz analogne spremenila v digitalno. Ljudje so z razmahom tehnologije dobili svoj glas, možnost, da povedo svoje mnenje. Podjetja se morajo zavedati, da so nenehno opazovana in jih bodo ljudje opozorili na vsako napako, na vsako nejasnost v komuniciranju. Najti morajo način, kako se približati svojim kupcem«