Vas zanima študij pri nas?
Izpolnite spodnji obrazec za prijavo v program. V roku enega dneva vam bomo posredovali vse potrebne informacije o vpisu.
Komercialist
V svoji diplomski nalogi sem želela raziskati nakupne navade kupcev na primeru cvetličarne. Diplomska naloga je zasnovana v dveh delih. V prvem, teoretičnem delu, sem na kratko opisala pomen in vlogo prodajalca ter dejavnike, ki vplivajo na kupca. Drugi del, pa je praktični del, oziroma anketa, ki sem jo izvedla.
V teoretičnem delu sem na kratko opisala razvoj cvetličarstva in današnje trende. V tem delu vidimo, da se bistvo cvetličarstva vse do danes ni veliko spremenilo. Tako v zgodovini kot v današnjih dneh ima cvetje danes enako pomembno vlogo.
V praktičnem delu diplomske naloge sem predstavila anketo, ki sem jo izvedla tako, da sem po 50 vprašalnikov razdelila v dveh cvetličarnah: ena se nahaja v mestu, druga izven njega. Ker so nakupne navade v veliki meri odvisne od družbenega statusa ljudi, sem na začetku zastavila nekaj demografskih vprašanj. Na ta način sem želela dobiti tudi povezavo med vprašanji v prvem in drugem delu ankete.
Večino anketnih vprašanj, ki so sledila, sem zastavila s ciljem dobiti odgovore na vprašanja: Ali imajo prodajalci pri prodaji veliko vlogo, in če jo imajo, v kolikšni meri? Prav tako me je zanimalo, kateri so tisti drugi dejavniki, ki vplivajo na odločitve o nakupih. Z zadnjim vprašanjem pa sem želela ugotoviti, kaj si kupci želijo od prodajalcev, zato sem jih prosila, naj napišejo svoje predloge.
Anketa je ponazorjena z grafi in tabelami. Ob vsakem vprašanju in tabeli ali grafu so razloženi rezultati.
S privatizacijo cvetličarn se je trg cvetja začel pospešeno razvijati. Ponudba cvetja, materialov in lončnic je postala večja. Dodobra se je razvil in uveljavil poklic cvetličarja, ki ga vse do 19. stoletja kljub veliki uporabi in prodaji cvetja niso poznali. Zlato dobo prodaje v manjših cvetličarnah je le nekoliko skrhala rast velikih trgovskih in vrtnih centrov, ki ponujajo blago po znatno nižjih cenah. Kupna moč ljudi se zaradi visokih cen živil in osnovnih potrebščin zmanjšuje, tako da smo prisiljeni opuščati za življenje ne tako pomembne potrebščine. Med njih spadajo tudi cvetličarske storitve.
Trg je nasičen z vsemi dobrinami. Trgovci se iz dneva v dan ubadajo z vprašanjem, kako prodajati. Tehnika je danes že tako močno napredovala, da ljudje v proizvodnji niso več pomembni, saj delo hitreje in natančneje opravijo roboti. Vse več ljudi pa se usmerja na prodajo, zato je postal problem današnjega časa predvsem ta, da je pri tako velikem trgu začelo znatno primanjkovati kupcev.
V svoji diplomski nalogi sem želela raziskati zadovoljstvo kupcev v cvetličarni. Kot zanimivost, povezavo med preteklostjo in sedanjostjo, sem predstavila zgodovino cvetličarstva. Kot lahko vidimo, se bistvo cvetličarstva do danes ni bistveno spremenilo. Kot vsako poglavje zgodovine tudi današnji čas zaznamujejo novosti in trenutni trendi. Človek in cvetje sta že skozi vso zgodovino tesno povezana. Razlika med preteklostjo in sedanjostjo je le v tem, da se je uveljavil poklic cvetličarja.
Na kratko sem opisala tudi nakupne navade kupcev ter vlogo prodajalca.
Ugotovila sem, da je zelo pomembno spoznati nakupno vedenje kupcev v cvetličarnah, ker lažje predvidimo, kaj kupci pričakujejo, jim znamo blago na takšen način tudi ponuditi. Posledica pa je povečanje prodaje. Na ta način se povečuje zadovoljstvo kupcev, omogočeno je pridobivanje novih kupcev in spreminjanje občasnih kupcev v stalne.
Izsledki naloge kažejo, da prodajalci lahko zelo vplivamo na kupce. Predvsem gre tukaj za našo pozornost in znanje, ki ga prenašamo na kupce. Kupci imajo navadno izbrano trgovino – tudi cvetličarno. To potrjuje anketa, ki sem jo izvedla. Anketirani so namreč odgovorili, da jih ima kar 68 odstotkov izbrano cvetličarno in da je 93 anketiranih zelo zadovoljnih s prodajalcem.
Izsledki kažejo tudi, da je zelo pomembno ustreči kupcem, jih na ta način pridobiti čim več ter tako povečati prodajo. To je vidno iz ankete, saj sem prišla do zaključka, da so kupci zadovoljni tako s storitvami, ki jih nudi cvetličarna, kot s ponudbo cvetja, aranžerskih storitev in lončnic nasploh. Dobila sem le nekaj predlogov z željo po izboljšanju spletne strani ter brošurah o ponujenih lončnicah. Z zadovoljitvijo teh želja bi mogoče nekaj kupcev pridobili, vendar menim, da to še vedno ne bi znatno zvišalo prodaje, saj se kupci še vedno najbolj zanašajo na klasičen način prodaje – na način osebne prodaje na mestu samem.
Osnovne ugotovitve aplikativnega dela diplomske naloge so:
Anketiranih je bilo 100 oseb v dveh cvetličarnah. Od tega je bilo 76 odstotkov anketiranih ženskega in 24 odstotkov moškega spola. Povprečna starost anketiranih je bila med 25 in 34 let.
Druge ugotovitve:
Kot lahko vidimo iz rezultatov ankete in ugotovitev diplomskega dela, so kupci zelo zadovoljni z delom cvetličarne. Kar pa ne pomeni, da ne obstajajo možnosti izboljšav. Nekaj predlogov za izboljšanje smo dobili v odgovorih ankete, nekaj pa jih bomo morali poiskati sami. Kot smo lahko videli, je cvetličarna na pravi poti.