Vas zanima študij pri nas?
Izpolnite spodnji obrazec za prijavo v program. V roku enega dneva vam bomo posredovali vse potrebne informacije o vpisu.
Grafično oblikovanje
Umetnost je bila vedno način človeškega izražanja, omogoča nam prenos emocij v zgodbe in slike. Tradicionalne metode umetnosti so tesno povezane s človeško zgodovino in dediščino. Vendar pa je prihod tehnologije začel popolnoma novo dobo umetniškega ustvarjanja.
Dobro oblikovana ilustrirana otroška knjiga ni le kolekcija slik in teksta, temveč je umetniško delo. Ilustracije pa niso le slike, ki so v knjigo dodane, temveč so pomembni elementi dekoracije, ki dodajo novo noto razumevanja zgodbe in ji dajejo smisel. Tako je ilustrator pomemben del vsake ilustrirane knjige, naj si bo to tradicionalna knjiga ali digitalna.
V ilustraciji so tradicionalne metode in mediji že dolgo let glavni temelj. Te tehnike, ki segajo od skic s svinčnikom do akvarela, akrila in oljnega slikarstva, utelešajo bistvo ilustracije v njeni najbolj klasični obliki. Prav tako kot tradicionalna umetnost tudi digitalna zahteva svojo paleto sposobnosti in umetniške žilice.
Digitalne ilustrirane knjige nam v Sloveniji primanjkujejo. Želela sem si narediti interaktivne digitalne ilustracije, ki bi digitalno knjigo in branje dodatno popestrile. Ker živimo že popolnoma v digitalnem svetu, mislim, da je čas, da se vključijo tudi knjige.
S tem postanejo tudi dosegljive večjemu občinstvu. Z internetno izposojo ali digitalnim nakupom knjig nam je olajšan dostop do njih, prav tako pa je prihranjeno Zemlji.
Osebno pa sem si želela, da pripovedovanje postane zanimivo in premično, z dodanim zvokom, ki bralca prepriča in dodatno pritegne zanimanje za zgodbo. Ne glede na to, ali gre za muhasto otroško knjigo ali informativno infografiko, ilustracije igrajo ključno vlogo pri posredovanju idej in zajemanju naše domišljije.
Diplomsko delo je razdeljeno na dva dela, teoretični in raziskovalno aplikativni del. V teoretičnem delu sem raziskala vse od klasične ilustracije pa do digitalne interaktivne knjige, programov za ustvarjanje le-teh in implementacije interaktivnosti.
Potem sem naredila analizo ilustratorjev in ciljne skupine ter začela ustvarjati izdelek. Začel se je s zgodbo, ki se je počasi prelivala v ilustracije, le-te pa v knjigo in potrebno interaktivnost. Po opravljeni fokusni skupini sem še dodala nujno potrebne stvari, ki so mi jih moji mladi sodelujoči predlagali.
Izdelek študentke si lahko ogledate v spodnjem videu: