Gostujoča predavanja grafične oblikovalke in vizualne umetnice Ane Ivanović ob zaključku predmeta Grafika

Grafično oblikovanje

V okviru predmeta Projekt Grafika programa Medijska produkcija smo gostili Ano Ivanović, grafično oblikovalko in vizualno umetnico, aktivno na Fakulteti za likovno umetnost v Črni gori.


V letošnjem študijskem letu je osrednja tema predmeta Projekt Grafika je oblikovanje medijske komunikacije v sklopu Hiše gibanice – gre za izdelek oziroma kulinarično hišo, čigar cilj je ustvariti pristno kulinarično izkušnjo za obiskovalce in turiste Pomurske regije.

Poudarek je na prilagodljivosti ter dostopnosti vsem ciljni skupinam (“accessible to all”) kar pomeni, da je komunikacija prilagojena in dostopna za osebe, ki imajo okvaro vida, sluha, gibanja. Analitično delo ter Oblikovalski koncept sta izvedela Sara Božanić in Igor Štumberger, Ana Ivanović pa je bila odgovorna za izvedbo dizajna.

Predavanja v sklopu prvega dela izvedbe dizajna so bila namenjen predstavitvi študentskih idej in konceptov. V drugem delu so študentje skupaj s predavateljico postavili naslednje korake za nadaljnji razvoj svojih projektov.

Poudarek je bil na tem, kako učinkovito prenesti oblikovalske koncepte v medijsko izvedbo ter upoštevati specifične zahteve ciljne publike in platforme. Tretji del je bil rezerviran za predavanje, kjer je predavateljica podrobneje predstavila svoje delo in izkušnje na področju oblikovanja za medije.

Študentje so imeli priložnost pridobiti vpogled v kompleksne procese oblikovanja in strategij za ustvarjanje učinkovitih sporočil ter tipografije v medijskem kontekstu. Skozi vodenje predavateljice so uspešno izpeljali oblikovalske korake ter dosegli visoko stopnjo estetske in funkcionalne uspešnosti v svojih medijskih izvedbah.

»Moja izkušnja Erasmus+ mobilnosti za poučevanje v Mariboru v Sloveniji med 5. in 10. majem na Academii v Mariboru, je bila izjemno bogata. S skupino dinamičnih študentov smo raziskovali tematiko dostopnega grafičnega oblikovanja. Pričeli smo z uvodnim predavanjem, kjer sem delila svoje izkušnje in izvedela, kaj si oni želijo odnesti od naših srečanj. Nato smo se lotili praktičnega projekta oblikovanja blagovne znamke za “Hišo Gibanice”, pri čemer so študentje v skupinah delali na različnih oblikovalskih nalogah.

Izvedela sem pospešeni tečaj o ključnih načelih oblikovanja, s poudarkom na dostopnosti in vključujočih praksah. Sodelovalno okolje je spodbujalo nenehne povratne informacije in izpopolnjevanje, kar je doseglo vrhunec, ko so študentje so svoje projekte predstavili nosilki predmeta Sari Božanić in razmišljali o svojih izkušnjah. Celotno transformativno izkušnjo mobilnosti so tako zaznamovali smiselno sodelovanje, sodelovalno učenje in zavezanost spodbujanju vključujočih oblikovalskih praks.«

Zaključek gostujočih predavanj je prinesel končno predstavitev medijskih izvedb. Sledila je evalvacija dela in refleksija, kjer so udeleženci ocenili dosežene rezultate ter razpravljali o nadaljnjih predlogih.

Zaključna predstavitev izdelkov za naročnika bo potekala v ponedeljek, 03. 06. 2024


Želite biti obveščeni o novicah na Academii?

Ko bo kaj novega vam to enostavno sporočimo na vaš e-naslov.

X