Vas zanima študij pri nas?
Izpolnite spodnji obrazec za prijavo v program. V roku enega dneva vam bomo posredovali vse potrebne informacije o vpisu.
Avdio produkcija
V diplomski nalogi smo želeli raziskati postopke snemanja, obdelave, mešanja in masteriziranja skladbe na praktičnem primeru. Izbrali smo si skladbo Empty Lies, ki je bila narejena v »in the box« produkciji. Skladbi smo naredili priredbo, in sicer tako, da smo posneli akustične bobne z več mikrofoni, bas kitaro in kitaro preko ojačevalca oziroma DI boxa, klaviature z MIDI kontrolerjem ter ženski vokal. Pri tem smo rokovali s predojačevalci, kompresorji, limiterji, EQ-ji, DI boxi. Uporabili smo tudi analogne in digitalne zvočne učinke. Naučili smo se, kako poteka delo v profesionalnem studiu in sodelovali z glasbeniki, bodisi profesionalnimi ali amaterskimi. V predprodukciji smo sestavili ekipo, s katero smo lahko izvedli naslednjo fazo – produkcijo. V tej fazi smo posneli akustične bobne (Matej Horvat), bas kitaro (Teodor Amanović), kitaro (Teodor Amanović), klaviature 1 (Andrea Atić), klaviature 2 (Luka Knez) ter vokal (Andrea Atić). Za snemanje smo potrebovali tri triurne termine.
Stopnjo posprodukcije smo vsak po svoje izvajali doma oziroma v lastnem studiu, in sicer pod nadzorom mentorja. Sledila je izbira in obdelava posnetkov, kjer smo se znebili vseh odvečnih posnetkov ter izbrali najboljše. V tej fazi smo tudi popravili napake ter skladbi dali skoraj končno obliko. Pri mešanju smo grobo urejene posnetke še bolj podrobno uredili z uporabo različnih orodij (EQ-jev, različnih kompresorjev, limiterjev, de esserjev, zvočnih učinkov …).
Dotaknili smo se dinamike posnetkov, frekvenčne urejenosti, dodali pa smo tudi različne zvočne učinke za lepše prelivanje in zlivanje posnetkov v celoto. Zvočno podobo skladbe smo gradili z vsakim inštrumentom ali vokalom posebej v fazi mešanja. Ko smo prešli na masteriziranje, pa smo začeli obdelovanje posnetka kot celote. Z uporabo kompresorjev, limiterjev, EQ-jev, Imagerjev … smo posnetek združili v celoto in mu dodali končno zvočno podobo.
Rezultat diplomskega dela je bila uspešno posneta priredba skladbe Empty Lies in usvojeno znanje, ki zajema predprodukcijski oz. organizacijski, produkcijski ali snemalni ter postprodukcijski del, ki vsebuje urejanje, mešanje in masteriziranje. Prav tako smo se naučili rokovati s profesionalno studijsko opremo, spoznali potek signala v studiu, razširili znanje o postavitvi in izbiri mikrofonov ter se naučili upravljati različne avdio programe, ki jih inženirji avdio produkcije uporabljajo za snemanje skladb širom sveta.